Σήμερα, η τεχνολογία έχει βοηθήσει αρκετούς τομείς στο εμπόριο των ακίνητων να εξελιχθούν σημαντικά. Τα σύγχρονα γραφεία διαχείρισης και πώλησης ακινήτων δεν μπορούν πλέον να βασίζονται σε παλιές πρακτικές που στοίχιζαν στους ιδιοκτήτες και τους επαγγελματίες μεσίτες αρκετό χρόνο και χρήμα. Η διαδικασία πώλησης και διαχείρισης ενός ακινήτου περιλαμβάνει αρκετή γραφειοκρατία, η οποία θα πρέπει να διεκπεραιωθεί και από την πλευρά του πολίτη αλλά και του αγοραστή. Αυτές οι διαδικασίες, με την βοήθεια ενός σύγχρονου μεσιτικού προγράμματος, έχουν πλέον απλοποιηθεί, με τους επαγγελματίες να δίνουν περισσότερη σημασία στην πώληση και στα χαρακτηριστικά του ακινήτου αλλά και στην παρουσίαση του σε απερχόμενους αγοραστές.
Πέρα όμως από την διεκπεραίωση της πώλησης, οι εφαρμογές αυτές έχουν κι άλλα χαρακτηριστικά που ωφελούν την οργάνωση των δεδομένων και του πορτοφολιού των πελατών. Παρακάτω θα δούμε επιγραμματικά μερικά βασικά χαρακτηριστικά που θα πρέπει να έχει ένα μεσιτικό πρόγραμμα.
Το κυριότερο από όλα είναι να μπορεί το πρόγραμμα αυτό να διευκολύνει τους επαγγελματίες να καταχωρούν εύκολα και γρήγορα τις αγγελίες των ακινήτων και να τις μοιράζονται με άλλους συνεργάτες στο διαδίκτυο, οι οποίοι μπορούν να έχουν και αυτοί πρόσβαση στην πλατφόρμα της επιχείρησης. Αυτό επιτυγχάνεται με την διασύνδεση και το δικαίωμα που δίνουμε σε άλλους να διαχειρίζονται τα δικά μας δεδομένα και να τα κοινοποιούν σε άλλες ιστοσελίδες που ασχολούνται με την πώληση ακινήτων. Για παράδειγμα, κάποιος πολίτης μπορεί να αναρτήσει μία αγγελία πώλησης ακινήτου σε μία γνωστή ιστοσελίδα και αυτή με τη σειρά της κάνει αποστολή σε πολλά μεσιτικά γραφεία που μπορεί να ενδιαφέρονται για την συγκεκριμένη πώληση. Με αυτό τον τρόπο, ο πωλητής δεν χρειάζεται να έρθει σε επαφή με όλα τα τοπικά γραφεία της περιοχής ή σε άλλες πόλεις για να προωθήσει το ακίνητό του.
Αφού το μεσιτικό πρόγραμμα λάβει την αγγελία με την μέθοδο τεχνητής νοημοσύνης, αξιολογούνται τα δεδομένα της καταχώρησης από τον ιδιοκτήτη και αποστέλλεται στον πωλητή που θα την επεξεργαστεί, για να προχωρήσει σε επικοινωνία με τον υποψήφιο πελάτη. Αυτή η αγγελία μπορεί να προστεθεί άνετα στις υπάρχουσες καταχωρήσεις ακινήτων και να δημοσιευτεί στο διαδίκτυο ακόμα και στην σελίδα του μεσιτικού γραφείου.
Με αυτό τον τρόπο, κάποιος που θέλει να πουλήσει ένα ακίνητο άμεσα και να το διοχετεύσει σε περισσότερα μεσιτικά γραφεία, μπορεί να το κάνει με μία ανάρτηση, χωρίς να ξοδέψει περισσότερο χρόνο. Από εκεί και πέρα, τα διάφορα μεσιτικά γραφεία που έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον, μπορούν να λάβουν τον έλεγχο και τη διαδικασία πώλησης του ακινήτου.
Ποιες ηλεκτρονικές μορφές μπορεί να έχει ένα μεσιτικό πρόγραμμα και σε τι διαφέρει το ένα με το άλλο;
Μπορεί μία επιχείρηση να εγκαταστήσει ένα μεσιτικό πρόγραμμα σε υπολογιστή που βρίσκεται εντός της επιχείρησης για να μπορεί να τον ελέγχει καλυτέρα, παρέχοντας περισσότερη ασφάλεια στα ευαίσθητα, προσωπικά δεδομένα των πελατών και των ιδιοκτήτων. Τα έξοδα όμως για μία τέτοια εγκατάσταση μπορεί να είναι υπερβολικά και να ξεπερνούν τον προϋπολογισμό για την διαχείριση ενός μεσιτικού προγράμματος. Επιπλέον, για κάθε αναβάθμιση και προσθήκη στο πρόγραμμα, θα πρέπει η εταιρεία να πληρώνει ξεχωριστά τον προγραμματιστή ώστε διαμορφώνει τον κωδικό, κάθε φορά σύμφωνα με τις απαιτήσεις του μεσιτικού γραφείου.
Μια άλλη επιλογή είναι η μηνιαία συνδρομή σε cloud μεσιτικό πρόγραμμα, που σε αυτή την τιμή περιλαμβάνονται και η ασφάλεια αλλά και οι αναβαθμίσεις του προγράμματος, χωρίς την δική μας παρέμβαση.