Από το δήμο Ιεράς Πόλεως Μεσολογγίου εκδόθηκε η ακόλουθη ανακοίνωση σχετικά με τις θέσεις που διατύπωσε ο δήμαρχος, Κώστας Λύρος στην συζήτηση στο δημοτικό συμβούλιο με θέμα την αναδιάρθρωση της Γεωπονικής Σχολής στην Αιτωλοακαρνανία:

“Από πολύ μεγάλη συμμετοχή, δείγμα του ενδιαφέροντος της κοινωνίας, χαρακτηρίστηκε η προχτεσινή συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Ι.Π. Μεσολογγίου με αντικείμενο την συζήτηση των προτάσεων ανασυγκρότησης των τμημάτων που έγινε από επιτροπή που σύστησε το Πανεπιστήμιο Πατρών.

Κατά την συνεδρίαση συμμετείχαν εκτός των δημοτικών συμβούλων οι βουλευτές Κ. Καραγκούνης, Μ. Σαλμάς, Γ. Βαρεμένος, Θ. Μωραϊτης και Δημ. Κωνσταντόπουλος, ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Π. Τσιχριτζής, ο πρώην δήμαρχος Πάνος Κατσούλης, η πρώην βουλευτής Μαρία Τριανταφύλλου, ο υποψήφιος βουλευτής Θ. Παπαθανάσης, εκπρόσωποι της Επιτροπής Αγώνα για την αναβάθμιση του Πανεπιστημίου κ.κ. Φλώρος και Κατσαβός οι πρόεδροι του Εμπορικού και Δικηγορικού Συλλόγου κ.κ. Σπυρόπουλος και Παϊσιος αντίστοιχα καθώς και άλλοι εκπρόσωποι συλλόγων και φορέων.

Ο Δήμαρχος Ι.Π. Μεσολογγίου Κώστας Λύρος ξεκίνησε την τοποθέτησή του κάνοντας μια αναδρομή σε όσα η νέα δημοτική αρχή έχει πράξει για την στήριξη του Πανεπιστημίου.

«Είμαστε σε προχωρημένο στάδιο για την βελτίωση της πρόσβασης προς το Πανεπιστήμιο τόσο από βόρεια από την πρώην εθνική οδό όσο και από την πόλη του Μεσολογγίου. Για το σκοπό αυτό είμαστε σε συνεχή επικοινωνία και με τον Περιφερειάρχη Νεκτάριο Φαρμάκη. Οι μελέτες ολοκληρώνονται και έχουμε συζητήσει τρόπους εξεύρεσης χρηματοδοτήσεων. Επίσης έχουμε κάνει συζητήσεις για την πύκνωση της αστικής συγκοινωνίας, την εξεύρεση χώρου στην πόλη του Μεσολογγίου που θα λειτουργεί ως Γραφείο Διασύνδεσης του Παν/μίου με την τοπική κοινωνία, αλλά και την παραπέρα συνεργασία στον ερευνητικό τομέα και την εκπόνηση μελετών.

Τέλος, οι παραστάσεις μας προς το υπουργείο Παιδείας για την ενίσχυση των τριών τμημάτων του Μεσολογγίου με μέλη ΔΕΠ, δηλαδή μόνιμους καθηγητές, είναι συνεχείς.

Αποδεικνύουμε έτσι με αυτό τον τρόπο πως το Πανεπιστήμιο είναι για εμάς όχι μόνο προτεραιότητα στα λόγια, αλλά με πράξεις και αποφάσεις», είπε χαρακτηριστικά.

Ακολούθως παρέθεσε αριθμητικά στοιχεία σύμφωνα με τα οποία από το 2012 η Πανεπιστημιακή εκπαίδευση από αριθμό τμημάτων και φοιτητών είναι σε κατιούσα πορεία στο Μεσολόγγι με τις υποβαθμίσεις να είναι συνεχείς. Από μια φοιτητούπολη με 3-4.000 φοιτητές το 2012 και 7 τμήματα το Μεσολόγγι εντάχθηκε αρχικά στο ΤΕΙ Δυτικής Ελλάδας με έδρα την Πάτρα το 2013 έχοντας πλέον 3 τμήματα (Διοίκηση Επιχειρήσεων, Λογιστικής, Τεχνολογίας Αλιείας) με 639 εισακτέους και με την ανωτατοποίηση του 2019 τα τμήματα ήταν και πάλι 3 με 610 εισακτέους, αλλά πολύ λιγότερους στην πραγματικότητα λόγω μεταγραφών κλπ.

Ο κ. Λύρος εστίασε στην κυοφορούμενη θεσμοθέτηση της βάσης εισαγωγής η οποία θα σημάνει ουσιαστικά και την «εξαφάνιση» σχεδόν όλων των περιφερειακών τμημάτων του Πανεπιστημίου Πατρών καθώς σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία η κατανομή των βαθμολογιών εισαγωγής των φοιτητών σε όλα τα Τμήματα της Γεωπονικής Σχολής είναι εξαιρετικά δυσμενής με περίπου το 90% των νέων φοιτητών φέτος κάτω από 5.000 μονάδες!

Σε ότι αφορά τις προτάσεις της Επιτροπής του Πανεπιστημίου ο Κώστας Λύρος χαρακτήρισε αυτονόητη την μεταφορά του τμήματος Γεωπονίας της Αμαλιάδας στον φυσικό του χώρο και την δημιουργία, πιθανότατα, ενός πιο ισχυρού τμήματος Γεωπονίας. Στην ίδια κατεύθυνση η μετονομασία σε τμήμα Αλιείας και Υδατοκαλλιεργειών για το δεύτερο τμήμα ίσως είναι ένα βήμα, αλλά αυτό δεν θα σημάνει κάτι ιδιαίτερο εάν δεν συνδυαστεί και με άλλες κινήσεις αναβάθμισης.

Ο Δήμαρχος καυτηρίασε και τόνισε πως δεν είναι αποδεκτή η κατάργηση του τρίτου τμήματος «Επιστήμης Βιοσυστημάτων και Γεωργικής Μηχανικής», παρά μόνο η εν τοις πράγμασι ισχυροποίησή του πιθανώς με αλλαγές αντικειμένου.

Συνεχίζοντας την τοποθέτησή του τόνισε την ανάγκη αξιοποίησης του campus του Μεσολογγίου εστιάζοντας στα χαρακτηριστικά και πλεονεκτήματα της περιοχής. «Ζητούμε την αξιοποίηση του ιστορικού και πολιτισμικού αποθέματος του Δήμου Ιερής Πόλης Μεσολογγίου με αντίστοιχα τριτοβάθμια τμήματα.

Σε ένα τόπο όπου η ιστορία, ο πολιτισμός, οι αρχαιότητες έχουν δημιουργήσει ένα μοναδικό μείγμα δεν μπορεί παρά να αξιοποιείται αυτό και από την Ανώτατη Εκπαίδευση. Κάτι τέτοιο θα μπορούσε να γίνει με την δημιουργία σχολής Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών.

Η ιστορία, η αρχαιολογία, η φιλολογία, οι παιδαγωγικές επιστήμες, τα τμήματα ξένων γλωσσών ταιριάζουν άριστα με τον χώρο όπου θα εγκατασταθούν και δύναται να προσφέρουν στους μελλοντικούς φοιτητές την άμεση σύνδεση των όσων διδάσκονται με τις ιστορικές αναφορές», ανέφερε ο Κώστας Λύρος.

Κλείνοντας αφού ανέφερε ότι αυτή την φορά δεν θα αφήσει να αδικηθεί ένας δήμος 35.000 κατοίκων, η πρωτεύουσα του Νομού με το πλήθος των πλεονεκτημάτων που διαθέτει εστίασε στα εξής πλεονεκτήματα που κάνουν το Μεσολόγγι να ξεχωρίζει και να… «υπερέχει»:

  • Το campus του Μεσολογγίου είναι δεύτερο που διαθέτει το Πανεπιστήμιο Πατρών σε τέτοια έκταση και με τέτοιες υποδομές. Αξιοποιήστε το!!
  • Η απόσταση των δύο εκπαιδευτικών κέντρων είναι μόλις 12-15 λεπτά!

Για το τελευταίο προκειμένου να δοθεί ακόμη μεγαλύτερη έμφαση στην «εκπαιδευτική γειτνίαση» των δύο εκπαιδευτικών κέντρων αναφέρθηκε ότι το Μεσολόγγι είναι προάστιο της Πάτρας από εκπαιδευτικής απόψεως και μόνο και ως εκ τούτου τα δύο campus πρέπει να συνδεθούν το συντομότερο.

Και έκλεισε με τα εξής: «Τα συγκριτικά πλεονεκτήματα του Μεσολογγίου είναι εμφανή και κανείς δεν μπορεί και δεν πρέπει να τα προσπεράσει. Είναι μια πόλη που μπορεί να εξελιχθεί σε ένα μοναδικό ακαδημαϊκό κύτταρο βασισμένο στο τεράστιο campus, τον χώρο όπου είναι εγκατεστημένο, την προσιτή και ευχάριστη ζωή για τους υποψήφιους φοιτητές, τα προνόμια της άμεσης σύνδεσης της έρευνας με την παραγωγή. Αυτά τα κριτήρια, σαφώς ακαδημαϊκά και ποιοτικά δεν πρέπει να τα αγνοήσει κανείς και καλούμε την κυβέρνηση και όλους τους βουλευτές του Νομού να σκύψουν αξιοκρατικά και ακαδημαϊκά πάνω στο θέμα. Είναι επιτακτική η ανάγκη για τη δημιουργία ενός ενιαίου κοινωνικού μετώπου στο Δήμο μας στο οποίο κατατείνει και η αναγγελθείσα επιτροπή παρακολούθησης».”