Σύμφωνα με πληροφορίες που μεταδίδουν αθηναϊκά ΜΜΕ το υπουργείο Ανάπτυξης προσανατολίζεται να προβεί σε απαγόρευση πώλησης “διαρκών” προϊόντων από super market δηλαδή που εμπίπτουν στις κατηγορίες ρούχων, παιγνιδιών, ηλεκτρικών και οικιακών συσκευών κλπ. Κάτι που άφησε ανοιχτό να συμβεί και ο υπουργός Ανάπτυξης, Άδωνις Γεωργιάδης, μιλώντας χθες σε διαδικτυακή εκδήλωση του Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης.

Κι αυτό διότι από πλευράς κλαδικών ενώσεων του λιανεμπορίου είχε εκφραστεί η έντονη διαμαρτυρία για “δυο μέτρα και δυο σταθμά” και κυρίως για τη δημιουργία συνθηκών αθέμιτου ανταγωνισμού.

 

Μάλιστα χθες ο Εμπορικός Σύλλογος Αγρινίου με την ακόλουθη επιστολή διαμαρτυρίας στους αρμόδιους υπουργούς επεσήμανε την ολιγωρία της Πολιτείας στο ζήτημα και εξέφραζε προβληματισμό για το ζοφερό περιβάλλον που καλούνται να λειτουργήσουν οι επιχειρήσεις του λιανεμπορίου μετά την άρση του απαγορευτικού λειτουργίας τους:

 

Η Πολιτεία αποφάσισε και τώρα αλλά και στο πρώτο lockdown της άνοιξης να επιτρέψει την λειτουργία των μεγάλων σούπερ μάρκετ αλλά και των μικρών μίνι μάρκετ για την πώληση τροφίμων και ειδών πρώτης ανάγκης- και σωστά το κάνει- για να εξυπηρετήσει τις ανάγκες των πολιτών.

Παρέλειψε όμως και τότε πριν επτά μήνες στο πρώτο κλείσιμο αλλά και τώρα στο δεύτερο να απαγορεύσει την πώληση των προϊόντων εκείνων που πωλούν και τα εξειδικευμένα καταστήματα του Λιανεμπορίου που με απόφαση της Πολιτείας είναι υποχρεωτικά κλειστά για την περιορισμό εξάπλωσης του κορωνοϊού και της προστασίας της δημόσιας υγείας .

Επειδή ακριβώς το θέμα αυτό είχε αναδειχθεί και στο πρώτο κλείσιμο την άνοιξη η Κυβέρνηση όφειλε να έχει δώσει λύση και να το περιλάβει στα μέτρα που ανακοίνωσε πριν λίγες ημέρες.

Με την στάση της αυτή η Πολιτεία ουσιαστικά και πρακτικά στηρίζει τις μεγάλες αλυσίδες τροφίμων προκαλώντας Αθέμιτο Ανταγωνισμό σε βάρος των μικρών εμπορικών επιχειρήσεων .

Αυτών δηλαδή που έδειξαν υπεύθυνη στάση και συμπεριφορά τηρώντας τα μέτρα προστασίας και οι οποίες δοκιμάζονται σκληρά για δεύτερη φορά και αδικούνται που κλείνουν τα καταστήματα τους και χωρίς βεβαίως να γνωρίζουν πόσο χρόνο θα διαρκέσει αυτή η περιπέτεια.

Αποτελεί δε μεγαλύτερη πρόκληση οι εκπτώσεις που διαφημίζουν τα σούπερ μάρκετ στα διαρκή προϊόντα που πωλούν .