Παρέμβαση στο ζήτημα της γέφυρας στην 3η καμάρα του δόμου της Τουρλίδας στο Μεσολόγγι έκανε με γραπτή του δήλωση ο περιφερειακός σύμβουλος Αιτωλοακαρνανίας, με την “ΑΝΤΊΣΤΑΣΗ ΠΟΛΙΤΏΝ ΔΥΤ. ΕΛΛΆΔΑΣ”, Κώστας Κούστας με την οποία,  αξιολογεί θετικά την πρωτοβουλία της περιφερειακής αρχής για τοποθέτηση προσωρινής μεταλλικής γέφυρας και εξηγεί τους λόγους για τους οποίους στήριξε κατά την συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου, την πρόταση του αρμόδιου Αντιπεριφερειάρχη Θανάση Μαυρομμάτη για  το συγκεκριμένο έργο. 

Συγκεκριμένα στη δήλωσή του ο κ. Κούστας αναφέρει:

Ως προς την αναγκαιότητα προσωρινής τοποθέτησης συναρμολογούμενης σιδερένιας γέφυρας στην 3η καμάρα προς Τουρλίδα μέχρις ότου προχωρήσουν τα έργα της πρόσκλησης 40 που περιγράφετε ως “Αναβάθμιση των υδάτινων οικοσυστημάτων Λιμνοθάλασσας Μεσολογγίου -Αιτωλικού” και ένα από τα (6) έργα συνολικά της τάξης των 18.000.000€ όπως αυτό του έργου της ΟΧΕ της προσβασιμότητας στην Τουρλίδα.

Επισημαίνω τα παρακάτω:

 

Εμφανείς οι οξειδώσεις του οπλισμού στο κάτω μέρος του καταστρώματος της γέφυρας στην 3η καμάρα του δρόμου της Τουρλίδας

Η γέφυρα στη θέση 3η καμάρα του δρόμου Θεοξένια προς Τουρλίδας βρίσκεται υπό συνθήκες κατάρρευσης. Οι τεχνικές υπηρεσίες της τότε Νομαρχίας από το 1999 με έγγραφό τους στο Νομάρχη, είχαν διαπιστώσει και περιγράψει την οξείδωση των φερόντων συνεκτικών στοιχείων (σίδερα) και είχαν ζητήσει την άμεση την αποκατάστασή της όπως φαίνεται στο επισυναπτόμενο φωτογραφικό υλικό.

Έπρεπε να περάσουν 20 ολόκληρα χρόνια για να υπάρξει ευαισθητοποίηση. Κατ΄ επανάληψη είχα θέσει το θέμα στο Περιφερειακό συμβούλιο στην προηγούμενη περιφερειακή αρχή !

Η τοποθέτηση της σιδερένιας αποσυναρμολογούμενης προσωρινής γέφυρας αποτελεί αναγκαιότητα -αφού από στιγμή σε στιγμή μπορεί να συμβεί κατάρρευση -μέχρι την δημοπράτηση και υλοποίηση του ολοκληρωμένου έργου της προσβασιμότητας στην Τουρλίδα. Αρκεί να αναφέρουμε ότι ο μελετητής του έργου της ΟΧΕ για την Τουρλίδα είχε στατιστικοποιήσει την ημερήσια καλοκαιρινή διέλευση σε 800-1000 αυτοκίνητα (μελέτη 2017).

Η επισκεψιμότητα εφέτος το καλοκαίρι, και λόγω ειδικής κατάστασης (κορονοϊός )ξεπέρασε τα 2.800-3.000 το 24/ωρο κατά την θερινή περίοδο (κάθε 20sec/ένα αυτοκίνητο).

Εάν προσθέσει κανείς και τα βαριά φορτηγά μεταφοράς αλατιού, τα φορτηγά για το σαβούρωμα των φραγμών των ιβαριών, τα λεωφορεία των λουομένων, αντιλαμβάνεται κανείς τον κίνδυνο κατάρρευσης της γέφυρας !

Στήριξα την πρόταση του αντιπεριφερειάρχη Θανάση Μαυρομμάτη για προσωρινή και μόνο λύση ώστε να υπάρξει ασφαλής διέλευση των δραστηριοτήτων που αναπτύσσονται, όπως θα έκανε ο κάθε λογικός υπεύθυνος εκλεγμένος αιρετός!”