Γράφει η ψυχολόγος- ψυχοθεραπεύτρια Μαρία Κολοκυθά

Τι είναι ο φόβος; Ο φόβος ανήκει στα φυσικά συναισθήματα του ανθρώπου και εμφανίζεται στα πρώτα πρώιμα χρόνια της ζωής του. Είναι αυτό το συναίσθημα που νιώθουμε όταν έρθουμε αντιμέτωποι με κίνδυνο που απειλεί άμεσα τη ζωή μας. Είναι όμως και ένας μηχανισμός προειδοποίησης που μας βοηθάει. Σε κάθε νέα εμπειρία ελλοχεύει ο φόβος για το άγνωστο. Τις περισσότερες φορές ξεκινάει από τη σκέψη μας. Είναι μια κατάσταση του νου που δεν θεωρείται πραγματική. Το θέμα είναι να μη σε εμποδίζει αυτός να συνεχίσεις φυσιολογικά τη ζωή σου. Να μη σου δημιουργεί τόσο μεγάλη στενοχώρια ώστε να σε ακινητοποιεί. Να μην εξελιχθεί σε αγοραφοβία, ανθρωποφοβία και κατ’ επέκταση σε κατάθλιψη.

Γίνε δυνατός μέσα από τη γνώση. Ενημερώσου σωστά για να κάνεις λιγότερο άγνωστο τον κάθε «αόρατο εχθρό». Μη δίνεις τροφή στην υποβολή του φόβου και μην αφήνεσαι στην υπερβολική έκθεση στα μέσα ενημέρωσης.

Ο φόβος δημιουργείται συνήθως ως προσπάθεια του νου να ελέγξει το μέλλον, το μέλλον για το οποίο το μόνο που ξέρουμε είναι ότι … είναι άγνωστο! Κάποιοι πιστεύουν ότι το αντίθετο συναίσθημα της Αγάπης είναι το μίσος. Αυτό δεν είναι αλήθεια: Ο αντίποδας της Αγάπης είναι ο φόβος!

Επίλεξε συνειδητά να κάνεις θετικές σκέψεις! Η κατάσταση είναι αυτή, το γεγονός είναι αυτό, δεν αλλάζει προς το παρόν. Άλλαξε εσύ τον τρόπο που το αντιμετωπίζεις, άλλαξε τις σκέψεις σου, άλλαξε τις αντιδράσεις σου και η ζωή σου θα γίνει πιο ήρεμη. Βγες έξω, περπάτησε, γέλασε, δώσε αγάπη. Δεν είσαι μόνος. Έχεις ανθρώπους δίπλα σου που μπορείς να ζητήσεις βοήθεια, να μοιραστείς τους φόβους σου και τις ανασφάλειές σου για να νιώσεις πιο ανάλαφρος και δημιουργικός. Επιδίωξε να επικοινωνείς και να έρχεσαι σε επαφή με φίλους!

Γέλα με τη καρδιά σου! Γίνε δοτικός και αυτό είναι που θα σε οδηγήσει στην ευτυχία.

Όταν βλέπεις τον φόβο να έρχεται μην αφήνεις να σε παρασύρει. Ασχολήσου αμέσως με κάτι άλλο! Σκέψου αμέσως κάτι ευχάριστο. Μπορεί να είναι μια ανάμνηση, μπορεί να είναι μια απασχόληση (να μαγειρέψεις κάτι, να κάνεις γυμναστική, να δεις ταινία, να μιλήσεις στο τηλέφωνο, να διαβάσεις ένα συγκεκριμένο βιβλίο που σου φτιάχνει τη διάθεση). Μπορεί να είναι ακόμα κι ένα συγκεκριμένο τραγούδι που γνωρίζεις ότι έχει θετική επίδραση στην ψυχολογία σου.

Οργάνωσε μια καινούρια καθημερινότητα. Η ζωή συνεχίζεται. Γέμισε τη μέρα σου και μην αφήνεσαι στη νωθρότητα. Νιώσε δραστήριος γιατί έτσι θα νιώσεις ζωντανός.

Όπως είπε και ο γκουρού OSHO: «Η ζωή αρχίζει εκεί που τελειώνει ο φόβος»