Την απόφαση ένταξης της πράξης κατασκευής Καλλιτεχνικού Γυμνασίου με Λυκειακές Τάξεις στο Μεσολόγγι, συνολικού προϋπολογισμού 8.950.000 ευρώ, υπέγραψε ο Περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδας Νεκτάριος Φαρμάκης, ικανοποιώντας ένα χρόνιο και καθολικό αίτημα της εκπαιδευτικής κοινότητας της περιοχής. (ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΗΝ ΑΠΟΦΑΣΗ)

Πρόκειται για ένα έργο υψίστης σημασίας για την παιδεία και τον πολιτισμό, το οποίο θα χρηματοδοτηθεί εξ ολοκλήρου μέσω του ΕΣΠΑ 2021-2027, με συγχρηματοδότηση από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης. Η πράξη αφορά την ανέγερση ενιαίου σχολικού συγκροτήματος έκτασης περίπου 3.990 τ.μ. που θα φιλοξενήσει το Καλλιτεχνικό Σχολείο, το οποίο σήμερα λειτουργεί διασπαρμένο σε διάφορα κτίρια, γεγονός που δυσχεραίνει την εύρυθμη λειτουργία του.

Σχολείο-πρότυπο για τη Δυτική Ελλάδα

Το Καλλιτεχνικό Σχολείο της Ι.Π. Μεσολογγίου είναι ένα από τα μόλις εννέα Καλλιτεχνικά Σχολεία της χώρας, λειτουργεί από το 2019 και σήμερα αριθμεί 143 μαθητές από τους νομούς Αιτωλοακαρνανίας και Αχαΐας. Το νέο συγκρότημα θα κατασκευαστεί σε παραχωρημένο οικόπεδο 15.000 τ.μ. εντός του χώρου του πρώην ΤΕΙ Μεσολογγίου (σημερινό Πανεπιστήμιο Πατρών).

Το σχολείο, εκτός από τα γενικά μαθήματα, προσφέρει κατευθύνσεις σε εικαστικά, χορό, θέατρο και κινηματογράφο, καλύπτοντας τις αυξανόμενες ανάγκες καλλιτεχνικής εκπαίδευσης και δίνοντας νέες δυνατότητες δημιουργικής ανάπτυξης στους νέους της περιοχής.

Έμφαση στη στρατηγική απόφαση του Περιφερειάρχη

Η απόφαση χρηματοδότησης φέρει ξεκάθαρα τη σφραγίδα του Περιφερειάρχη Νεκτάριου Φαρμάκη, ο οποίος με επιμονή και στρατηγική προετοιμασία, διασφάλισε την ένταξη του έργου στο Περιφερειακό Πρόγραμμα. Η πράξη εντάχθηκε στην προτεραιότητα «Ενίσχυση υποδομών στο πλαίσιο της κοινωνικής συνοχής» και αναμένεται να αναβαθμίσει ουσιαστικά την εκπαιδευτική εικόνα του τόπου.

Η έναρξη υλοποίησης έχει οριστεί για την 1η Σεπτεμβρίου 2025, ενώ η ολοκλήρωση προβλέπεται μέχρι το τέλος του 2029. Το σχολείο θα μπορεί να εξυπηρετήσει τουλάχιστον 200 μαθητές, σε κατάλληλα διαμορφωμένους χώρους διδασκαλίας, δημιουργίας και άθλησης.