Η Εταιρία Ψυχικής Υγείας Παιδιού και Εφήβου Αιτωλοακαρνανίας-ΕΨΥΠΕΑ, στα πλαίσια της υλοποίησης προγραμμάτων εκπαίδευσης επαγγελματιών ψυχικής υγείας καθώς και της ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης της κοινότητας για θέματα ψυχικής υγείας παιδιών και εφήβων, πραγματοποίησε κατά τους μήνες Νοέμβριο και Δεκέμβριο 2022, έναν σημαντικό αριθμό εκπαιδευτικών σεμιναρίων και ενημερωτικών ομιλιών. Τα εκπαιδευτικά σεμινάρια πραγματοποιήθηκαν σε συνεργασία με το Διεπιστημονικό Κέντρο Ηπείρου, όπου συμμετείχαν επαγγελματίες από διαφορετικά μέρη της Ελλάδας και της Κύπρου, ενώ οι ενημερωτικές ομιλίες πραγματοποιήθηκαν μετά από πρόσκληση Συλλόγων γονέων και εκπαιδευτικών. Συγκεκριμένα:
- Την Κυριακή 27 Νοεμβρίου 2022, πραγματοποιήθηκε το 20ο Εκπαιδευτικό Σεμινάριο του Εργαλείου Διεπιστημονικής Ομάδας για την Αξιολόγηση του Επιπέδου Λειτουργικότητας Παιδιού στο Φάσμα του Αυτισμού- ΕΔΑΛΦΑ. Το αξιολογητικό εργαλείο ΕΔΑΛΦΑ είναι δημιούργημα της Διεπιστημονικής Ομάδας της ΕΨΥΠΕΑ. Εκπαιδεύθηκαν πενήντα τρεις (53) επαγγελματίες ψυχικής υγείας διαφορετικών ειδικοτήτων που ασχολούνται με την πρώιμη θεραπευτική παρέμβαση των Διαταραχών Αυτιστικού Φάσματος. Έως σήμερα, έχουν εκπαιδευθεί στο ΕΔΑΛΦΑ περισσότεροι από τετρακόσιοι πενήντα (450) επαγγελματίες ψυχικής υγείας διαφορετικών ειδικοτήτων. Το γεγονός ότι υπάρχει ενεργό ενδιαφέρον από επαγγελματίες ψυχικής υγείας για την εκπαίδευση τους στο ΕΔΑΛΦΑ που εκδηλώνεται σταθερά από το 2010, αναδεικνύει την αναγνώριση του ως ένα χρήσιμο αξιολογητικό εργαλείο στην θεραπευτική παρέμβαση των παιδιών με Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος.
- Την Κυριακή 4 Δεκεμβρίου 2022 διενεργήθηκε για πρώτη φορά workshop με θέμα: «Ομάδα Σχολικής Ετοιμότητας σε Παιδιά με Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος». Το πρόγραμμα της Ομάδας Σχολικής Ετοιμότητας, δημιουργήθηκε έπειτα από μελέτη και αναλυτικό σχεδιασμό της Διεπιστημονικής Ομάδας του Κέντρου Ημέρας της ΕΨΥΠΕΑ . Πρόκειται για ένα δομημένο ημερήσιο αναλυτικό πρόγραμμα συνεδριών, το οποίο εφαρμόζεται στο Κέντρο Ημέρας από το 2014 και έχει ως στόχο την μαθησιακή προετοιμασία και ομαλή προσαρμογή παιδιών με Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος και άλλες Αναπτυξιακές Διαταραχές, σε τυπικό σχολείο. Στην εκπαίδευση αυτή συμμετείχαν σαράντα (40) επαγγελματίες διαφορετικών ειδικοτήτων.
- Την Κυριακή 11 Δεκεμβρίου 2022, πραγματοποιήθηκε εκπαίδευση λογοθεραπευτών στην μέθοδο “Phoneme Touch and Say” (‘Άγγιξε και Πες’). Η λογοθεραπευτική μέθοδος “Phoneme Touch and Say” δημιουργήθηκε από την κα Jill Hicks-Λογοπαθολόγο στον Καναδά και μεταφράστηκε και προσαρμόστηκε στα Ελληνικά από την Δρ. Κωτσοπούλου Αγγελική- Λογοπαθολόγο, η οποία και έχει την αποκλειστικότητα της διδαχής της μεθόδου στην Ελλάδα. Η μέθοδος χρησιμοποιείται με επιτυχία για την ανάπτυξη δεξιοτήτων λόγου, ομιλίας, ανάγνωσης και γραφής στην προσχολική και σχολική ηλικία και είναι ιδιαίτερα αποτελεσματική σε παιδιά με Δυσπραξία και σε παιδιά με Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος. Στην εκπαίδευση αυτή συμμετείχαν τριάντα έξι (36) Λογοθεραπευτές και Ειδικοί Παιδαγωγοί.
- Μετά από πρόσκληση του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του 1ου Δημοτικού Σχολείου και 1ου Νηπιαγωγείου Ι.Π. Μεσολογγίου πραγματοποιήθηκε το Σάββατο 3 Δεκεμβρίου 2022 ενημερωτική ομιλία από την Δρ. Κατερίνα Καραϊβάζογλου-Παιδοψυχίατρος και Επιστημονική Υπεύθυνη του Κέντρου Ημέρας της ΕΨΥΠΕΑ με θέμα: «Πώς να μιλήσουμε στα παιδιά μας για θέματα σεξουαλικής αγωγής».
- Επίσης μετά από πρόσκληση των Καθηγητών του 1ου Λυκείου Μεσολογγίου πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 7 Δεκεμβρίου 2022 ενημερωτική συζήτηση με την Δρ. Κατερίνα Καραϊβάζογλου με θέμα: «Μέθοδοι παρέμβασης για την αντιμετώπιση του φαινομένου της ενδοσχολικής βίας».
Η ΕΨΥΠΕΑ ως είθισται τα τελευταία δεκαοχτώ (18) χρόνια της απρόσκοπτης λειτουργίας της, θα συνεχίσει να υλοποιεί αντίστοιχες δράσεις προσφέροντας υπηρεσίες υψηλής ποιότητας στους επωφελούμενους της, σε επαγγελματίες ψυχικής υγείας αλλά και στην ευρύτερη κοινότητα.