Κάθε ανθρώπινη επινόηση ή εφεύρεση, από τον τροχό και τη φωτιά μέχρι και τις πιο πρόσφατες και νεωτεριστικές εξελίξεις σε τομείς όπως η Αεροδιαστημική και η Νανοτεχνολογία, υπαγορεύθηκε από τον αναπόδραστο νόμο της ανάγκης, που έκανε τον άνθρωπο να εξερευνήσει τα όρια της νοημοσύνης του και να βρει τρόπους που θα έκαναν τη ζωή του πιο εύκολη και άνετη, λιγότερο επικίνδυνη και περισσότερο πρακτική κα αυτοματοποιημένη.

Η Πληροφορική υπήρξε ο κατ’ εξοχήν κλάδος της επιστήμης που ανέδειξε όλα αυτά τα χαρακτηριστικά που χαρακτηρίζουν τη σύγχρονη ζωή. Ένα μεγάλο μέρος της καθημερινής ανθρώπινης δραστηριότητας περνάει πια μέσα από τις οθόνες και τα πληκτρολόγια των προσωπικών υπολογιστών, είτε το θέλουμε είτε όχι. Και παρά τους κινδύνους που εγκυμονεί το Ίντερνετ, η αλήθεια είναι πως η ζωή μας σήμερα θα ήταν πολύ υποβαθμισμένη αν δεν ήμασταν όλοι συνδεδεμένοι στον Παγκόσμιο Ιστό.

Το ηλεκτρονικό εμπόριο αποτελεί σίγουρα έναν από τους κλάδους που δείχνουν την κυριαρχία του Διαδικτύου στη ζωή μας και ταυτόχρονα αποδεικνύουν πόσο χρήσιμο μπορεί να είναι το Ίντερνετ ακόμα και σε θέματα της καθημερινής μας ζωής που πριν από λίγα χρόνια κανείς δεν θα περίμενε ότι θα είχαν οποιαδήποτε σχέση με την Πληροφορική. Ξεκινώντας από το προϊόν ή την υπηρεσία, χωρίς τα οποία δεν μπορεί να υπάρξει οποιαδήποτε εμπορική συναλλαγή, το ηλεκτρονικό ή ψηφιακό εμπόριο ήρθε να παρουσιάσει τα e-shops, τα ηλεκτρονικά καταστήματα δηλαδή που δραστηριοποιούνται στο Διαδίκτυο, και να προσφέρει ανταγωνιστικές τιμές έναντι εκείνων που προσφέρουν τα φυσικά καταστήματα.

Καθώς η ψηφιακή επιμόρφωση προχωρεί και όλο και μεγαλύτερα τμήματα του πληθυσμού αποκτούν εξοικείωση με τους υπολογιστές, αντίστοιχα το ηλεκτρονικό εμπόριο γίνεται όλο και πιο δημοφιλές σε περισσότερους ανθρώπους, με το πελατολόγιο των ηλεκτρονικών καταστημάτων που έχουν προβεί στη δημιουργία e-shop να αυξάνεται διαρκώς.

Ο δρόμος ως την καθιέρωση των e-shops στο επιχειρηματικό πεδίο δεν υπήρξε εύκολος, καθώς έπρεπε να κάμψει την αρχική δυσπιστία των χρηστών, να ξεπεράσει το εμπόδιο του ψηφιακού «αναλφαβητισμού» που διέκρινε ένα κομμάτι της κοινωνίας και να πείσει, πελάτη τον πελάτη, συναλλαγή τη συναλλαγή, ότι αποτελεί μια σοβαρή και αξιόπιστη εναλλακτική λύση για όσους θέλουν να κάνουν τις αγορές τους γρήγορα, από την άνεση του σπιτιού τους και χωρίς να δαπανήσουν πολλά χρήματα για τις αγορές τους.

Σε αυτήν την πορεία οι εργαζόμενοι στο ψηφιακό εμπόριο χρησιμοποίησαν πολλούς τρόπους για να βρουν τη θέση τους στον ανταγωνιστικό χώρο όπου εμφανίστηκαν. Ο βασικότερος, βέβαια, ήταν η διαφήμιση που σε μεγάλο ποσοστό υπήρξε και αυτή διαδικτυακή, ενώ σε ένα επίσης μεγάλο ποσοστό διοχετεύθηκε μέσα από τα social media. Και αυτό γιατί, μόλις έγινε αντιληπτό πόσο μεγάλη δυναμική είχαν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, οι ψηφιακοί έμποροι τα χρησιμοποίησαν για να παρουσιάσουν και να προβάλουν το αντικείμενο της επιχείρησής τους.

Εκτός από τη διαφήμιση οι πειχειρήσεις αναλαμβάνουν και το κόστος προώθησης ιστοσελίδας SEO (search engine optimization), που αφορούν τη βελτιστοποίηση της παρουσίας των ηλεκτρονικών καταστημάτων στις μηχανές αναζήτησης  προσφέροντας  ένα πολύ σημαντικό εργαλείο για την καθιέρωση των e-shops και την άμεση παρουσία τους στα τερματικά των χρηστών του Διαδικτύου, οι οποίοι ενδέχεται να γίνουν οι αυριανοί πελάτες τους.

Το σίγουρο, πάντως, είναι ότι τα ηλεκτρονικά καταστήματα γνωρίζουν πια μεγάλες στιγμές και η δυναμική τους δείχνει ότι έχουν πολύ και ευοίωνο μέλλον μπροστά τους.

Πηγή πληροφορίων: Aboutnet – Οικονομική Κατασκευή Ιστοσελίδας και ηλεκτρονικού καταστήματος